Virksomheder arbejder intensivt på at forbedre deres strategier og materialer, til når de skal ud på messe. Din virksomhed kan komme godt med i det intense ræs, ved at følge nogle af de tricks, vi har samlet her under.
Digital fotoudstilling
Opsæt en stand med store digitale fotos, for at tiltrække folk. Idéen er at give dem mulighed for at tage billeder med sjove baggrunde, som for eksempel en strand eller en rød løber, med din virksomheds navn som en del af baggrunden. Det er her en god idé at have en opsætning der muliggør, at folk kan udskrive deres fotos som souvenirs, der for dig samtidig vil fungerer som et yderligere salgsfremmende værktøj. Vedhæft en ekstern skærm til computeren for at vise billederne frem, da du derved kan informere andre besøgende om aktiviteten, hvilket kan motivere dem til selv at prøve det.
Lille konferencelokale
Opsæt et lille konferenceområde inden for nogle Foldevægge, hvor du kan gennemføre diskussioner med seriøse kunder, og måske endda afslutte aftaler ved at underskrive med det samme.
Benyt de sociale medier
Vis de Facebook-indlæg og tweets live, efterhånden som de kommer ind fra fans og følgere ved arrangementet, eller måske endda uden for det, da det skaber bedre og direkte interaktion inden for arrangementet og i den virtuelle arena. For at sikre, at du har en masse parallelaktivitet på de sociale netværkssider, skal du sørge for, at dine blogs, webinars og online reklamer annoncerer tidspunktet og datoerne for arrangementet. Du kan eventuelt tilbyde et incitament for online deltagerne i forbindelse med messen.
Live streaming af din stand
Løft dine salgsfremmende aktiviteter til et nyt og forbedret niveau, ved at bruge en streaming tjeneste til live at vise videoer fra udstillingen til folk på internettet og de sociale medier. De mennesker, der ikke kan deltage i arrangementet, vil kunne se det på YouTube, Facebook og/eller på din virksomheds hjemmeside. Du kan gøre arrangementsdækningen interessant ved at inkludere interviews med besøgende og dine medarbejdere, diskussioner om de nye produkter, og demonstrationer af dine produkter.
Snacks
Tiltræk folk med den dejlige duft af friskbrygget kaffe, og fristende snacks som chips og slik. Placer disse i bagerste ende af din stand, så de besøgende lokkes til at gå igennem, ser på dine displays og møder dine medarbejdere.
Håndskriftanalyse
En anden moderne attraktion er softwarebaseret analyse af de besøgende håndskrift. Du kan integrere denne aktivitet med din markedsføringsstrategi, ved at bede dem skrive din virksomheds missionserklæring eller lignende ned på papir i hånden, og fortæl dem derefter, hvordan deres skrift afslører deres arbejdsstil og personlighed. En udskrift af analysen på virksomhedens papirvarer vil også fungere rigtigt godt som souvenir.
Lej en entertainer
Underholdning kan altid trække folk til. Lej en tryllekunstner, en DJ eller en andens slags entertainer for at tiltrække besøgende. Sørg for at arbejde tæt sammen med arrangørerne af messen så de kan integrere entertainerens tilstedeværelse med resten af messearrangementet.